Nytt samarbete med Belos
Nyhet
2 min
Toxic inleder nytt samarbete med att utveckla en helt ny digital plattform för Industri Belos AB. Projektet inkluderar implementering av PIM & ny webb på Litium Cloud, samt integration av Pyramid ERP och RSK-databasen.
– Att välja Toxic som leverantör av Litium kändes naturligt med tanke på deras omfattande erfarenhet från industriella företag som likt Belos har mött på liknande utmaningar när det gäller att organisera, hantera och upprätthålla produktdata för avancerade produkter med många variabler förklarar Richard Andersson, Marknadskoordinator på Industri Belos.
Om Industri Belos AB
Industri Belos AB är en del av den etablerade teknik- och industrikoncernen Indutrade. Som ett ledande distributionsföretag är deras fokus inriktat på inköp och försäljning av högkvalitativa VA-armaturprodukter för kommunala vattendistributionsnät från Europas främsta tillverkare. Med lagerhållning i Sverige kan Belos snabbt och effektivt möta kundernas behov. Genom sin långa erfarenhet och tekniska expertis har Belos skapat sig en marknadsledande position inom markförlagd VA i Sverige.
Fokus på produkthantering, effektivisering och struktur
Belos står inför utmaningar när det gäller att effektivt hantera och förbättra produktinformationen samt att säkerställa aktuella förändringar samt att centralt berika olika försäljningskanaler. Med en äldre webblösning och brist på integrationer mot affärssystemet Pyramid och externa system som RSK, ökar risken för manuella fel och inkonsekvent produktdata. För att möta dessa utmaningar ska Toxic bygga en helt ny digital plattform med PIM och CMS på Litium Cloud. Målet är att skapa en centraliserad lösning för produktberikning och innehållspublicering, samt en sömlös integration med Pyramid och RSK-databasen.
– Vi är väldigt glada över att inleda ett nära samarbete med Belos och Indutrade. Med vår samlade kunskap inom industri- och grossistledet ska vi digitalisera Belos produkthantering och kundupplevelse med en ny PIM- och webblösning på Litium som skall integreras med Pyramid och RSK-databasen. Lösningen ska stå till grund för att vidare även digitalisera deras affär, säger Oscar Salomonsson, affärsområdesansvarig e-handel på Toxic.
Läs mer
Toxic är nominerade i Umbraco Awards för tredje året i rad!
Nu är det officiellt, Toxic har återigen blivit nominerade till Umbraco Awards 2024 i kategorin “Best Cloud Solution”. I år med webblösningen för K.W. Bruun, som är generalagent för Opel i Sverige. Den prestigefyllda tävlingen avgörs den 14 juni på Umbraco-konferensen Codegarden i Odense, Danmark.
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!